Villkor

Frakt

Vi levererar idag endast inom Sverige.

Fraktkostnaden per beställning är olika, beroende på storlek och vikt. Om ni väljer att hämta varorna hos oss så drar vi bort fraktkostnaden.
Vi använder oss av Postnord och Schenker.

Betalning

Vi använder oss för tillfället av Paypal. Användarvillkoren kan du läsa här. Inom kort kommer även andra betalningsmöjligheter dyka upp.

Leveransbevakning

Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på produkter som tillfälligt tagit slut i lager. Om en produkt har restnoterats av oss har du rätt att avbeställa varan.

Leveranstid

Normalt levereras ditt paket inom 2-10 arbetsdagar om varan finns på lager. Vid beställning av specialbeställda produkter som ej finns på lager samt en del produkter med tryckservice är leveranstiden 5-12 arbetsdagar med reservation för slutförsäljning.

Önskar ni senare – eller tidsbestämd – leverans, skriv gärna i meddelandefältet när ni kommer till kassan vilket datum ni behöver ha er order.

Transportskador – Försäkring

Vi står ej för de skador som eventuellt kan uppstå vid transport till kund. Om du vid mottagandet upptäcker att paketet är transportskadat skall du omedelbart anmäla detta direkt till Posten eller Schenker för besiktning av paketet. Försändelsen är fullförsäkrad till det angivna belopp som gäller enligt PostNords och Schenkers regler.

Skulle dock varan vara skadad – om paketet ej orsakat det – står vi för det.

Allmänna villkor

Mojostore reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på hemsidan, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Mojostore har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer Mojostore naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Mojostore fortsätter med beställningen. All bildinformation på hemsidan ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Mojostore ansvarar inte för information på hemsidan som kommer från en tredje part.

Mojsotore reserverar sig för att avgöra vilka tryck som genomförs baserat på etiska skäl.

Ångerrätt vid distansavtal

Att handla via internet räknas som distansavtal. Distansavtalslagen, Lag (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal, lämnar ett utökat skydd för dig som är konsument, d.v.s. som handlar som privatperson och inte som näringsidkare. Denna lag ger dig rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från det du mottagit varan. För att utnyttja rätten måste du meddela oss att du vill ångra dig, samt sända tillbaka varan i oskadat och oanvänt skick, där du själv står för fraktkostnaden. Detta gäller dock inte på varor som ni valt till eget tryck på förutom om fel på plagg kan påvisas.

Force Majeure

Mojostore ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Mojstore inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits.

Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Mojostore dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Du och Mojostore rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

Retur och byten

Du har alltid 14 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Köparen står för fraktkostnaden.

Fyll i retursedeln (som skickas till dig när du kontaktat oss inför en retur) och skicka den som spårbar. Skriv ordernummer samt anledning.

Vi har i nuläget valt att inte ha fri retur. På så sätt kan vi hålla nere priserna på varorna. Detta gynnar gemene kund, då majoriteten inte behöver skicka tillbaka några varor.

När du lämnar tillbaka varor får du pengarna tillbaka inom 14 dagar när varan anlänt till oss.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort. 

Önskar man byta en vara, är det samma förfarande som ovan.

Returer skickas tillbaka med returfraktsedel till:

Mojostore

Lingonvägen 6,

186 46 Vallentuna

Reklamationer

Är varan trasig (förutom pga. frakhantering), felaktig eller blivit felexpedierad, ber vi er kontakta oss snarast inom 30 dagar. Därefter faller reklamationsrätten bort. Varan måste bevisligen vara bristfällig pga. Mojostores hantering, samt inte vara använd, tvättat eller på annat sätt sliten.

Kontakta kundservice snarast på order@mojostore.se eller tel. 0733-583380.

Vid reklamation står Mojostore för fraktavgift eller returfraktavgift.

Outlösta paket

Paket som inte hämtas ut av kund och går i retur utan att meddela oss debiterar vi med 160kr för att täcka upp våra fraktkostnader.